Thursday, September 21, 2017

Syed Saddiq tergamam .. Kena bodohkan Midah lagi

|0 comments


Kenyataan Media
Datuk Hamidah Osman
21 September 2017

1.Saat saya dipecat dari UMNO kerana saya menyuarakan kebimbangan tentang nasib rakyat di negara ini, ketika itu saya masih memegang jawatan di dalam kepimpinan UMNO. Ketika itu tidak ada siapa pun dapat membayangkan akan wujud sebuah parti baru yg ditubuhkan oleh Tun Mahathir. Di waktu itu saya terima keputusan pucuk pimpinan UMNO dengan hati yang terbuka dan saya redha, malah saya tidak pernah membangkitkan isu tersebut atau menuduh mana-mana pemimpin UMNO yang mahu melihat saya dihalau keluar dari parti UMNO.

2.  Setelah saya bersama gerakan Tun Mahathir, tertubuh pula gerakan Deklarasi Rakyat, pergerakan kami semakin rancak sehinggalah tertubuh nya parti  PPBM  sebagai sebuah parti Melayu yang dicadangkan untuk mengggantikan parti UMNO serta memperjuangkan hak-hak orang Melayu dan Pribumi di Malaysia. Ini secara tidak langsung, PPBM turut menjunjung adab-adab serta budaya Melayu termasuklah adab paling asas iaitu menghormati orang yang lebih tua dan tidak mengamalkan fitnah.

3. Gerakan PPBM di Perak mendapat sambutan yg sangat baik di peringkat awal sehinggalah  berlakunya peristiwa dimana ahli-ahli PPBM Perak keluar parti secara beramai-ramai, tanpa sebarang bukti, Ketua ARMADA PPBM menuduh saya sebagai dalang di sebalik peristiwa itu. Bahkan saya disuruh 'berambus' dari parti. Tidak cukup dengan itu, dia menuduh saya seorang hipokrit yang gila kuasa kerana kononnya saya marah setelah Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin enggan melantik saya sebagai Pengerusi PPBM Perak.

4. Ingin saya ingatkan sekali lagi, saya dipecat dari UMNO ketika PPBM langsung tidak ada di dalam alam khayalan dan angan-angan sesiapa pun. Kalau lah  kedudukan yang saya cari di dalam parti, lebih baik saya terus berada di dalam UMNO yang sudah puluhan tahun saya berjuang bersama-sama parti itu sebagai ahli biasa sehinggalah berjawatan.

5. Saya ada membaca Syed Saddiq  meminta maaf kepada saya menerusi media. Walaupun beliau tidak pernah dan belum menemui saya untuk memohon maaf, saya dengan lapang hati menerima permohonan maafnya. Dia masih muda. Baru berusia 24 tahun. Ada banyak perkara yang tidak diketahui dan pengalamannya juga masih terlalu mentah terutama dalam bidang politik.

6. Suka saya mengingat kan Syed Sadiq dan Armada keseluruhannya,  antara asas utama orang Melayu adalah adab sopan santun dan budi bahasa. Adab menghormati orang yang lebih tua telah ditekankan dan dipelajari semenjak kita masih kecil lagi.

7. Parti Pribumi Bersatu adalah sebuah parti orang Melayu. Parti ini diwujudkan untuk menjaga hak-hak orang Melayu. Tetapi apa ertinya menjadi sebuah parti yang memperjuangkan hak orang Melayu dan dianggotai pula hampir kesemuanya orang Melayu kalau kita terus menjadi Melayu tanpa adat dan adab yg kita junjung selama hari ini.

8. Syed Saddiq perlu sedar, masih banyak perkara yang perlu dia pelajari termasuklah muslihat politik. Bila Allah SWT anugerahkan kepintaran dan kepetahan kita berkata-kata, gunakan sebaik-baiknya dan dapatkan penghormatan daripada pihak lawan dengan adat dan adab kita. Bukannya buat tuduhan melulu dan tanpa bukti sedangkan perjuangan yg dijunjung adalah sangat murni iaitu menangani rasuah dan salah guna kuasa.

9. Fitnah sewajibnya perlu dielakkan. Bukannya digunakan sewenang-wenangnya untuk menghalalkan matlamat. Perlu di ingat niat tidak menghalalkan cara. Salah satu tanggungjawab sebagai pemimpin seperti yang diajar oleh agama kita ialah mengajar pengikut agar menghormati orang lain.  Adat Melayu pula amat menitik beratkan tatasusila. Bukankah kita seharusnya menjadi teladan kepada orang lain terutamanya kepada pengikut kita?

10. Ada perkara yang lebih penting selain menang dalam pilihanraya dan menjadi kerajaan. Ia termasuklah mendidik anak bangsa , terutama sekali golongan muda untuk memiliki nilai-nilai diri dan jati diri yang terpuji. Saya bimbang, nilai-nilai tersebut tidak wujud dalam PPBM. Jangan hanya berminat untuk menang dan menjadi kerajaan semata mata. Semoga Syed Saddiq tidak terdiri dari golongan ini.

11. Pada satu ketika,  saya ada berniat utk menulis surat kepada lembaga disiplin PPBM untuk meminta agar tindakan diambil terhadap Ketua ARMADA yang menyerang dan menuduh saya secara terbuka,  tetapi akhirnya memutuskan untuk tidak menghantar surat tersebut kerana saya mengharapkan Syed Sadiq akan datang meminta maaf dari saya.
12. Walau apa sekalipun saya ingin mengucapkan selamat maju jaya kepada Syed Saddiq yang masih jauh perjalanan hidup dan politiknya , begitu juga dengan PPBM. Saya mengharapkan walau apa pun matlamat kita, sebagai orang Melayu yang beragama Islam, berpeganglah kita kepada nilai-nilai serta jatidiri yang mulia. Tidak guna kita bercakap tentang memerangi rasuah dan salahguna kuasa jikalau kita sendiri sebenarnya tidak ada nilai jatidiri malah kita lebih tertarik dengan budaya negatif yang akan menghancurkan bukan sahaja diri kita, bahkan struktur masyarakat dan yang lebih teruk adalah negara.

Pastikan kita tidak membiakkan budaya fitnah dan kurang adab menyelubungi perjuangan.

Hamidah Osman


Lagi Syed Saddiq nak main slow game lagi kena.

Kenyataan Media Ketua ARMADA PPBM (20/9/2017)

1. Saya tidak ingin panjangkan isu ini kerana pada masa ini fokus BERSATU dan Pakatan HARAPAN adalah untuk membersihkan negara dari budaya rasuah, salah guna kuasa dan untuk membantu rakyat meringankan beban kos sara hidup yang semakin teruk.

2. Buat Datuk Hamidah, saya ucapkan ribuan terima kasih diatas sumbangan yang diberikan dalam PPBM terutamanya pada peringkat awal penubuhan parti. Memang betul saya berbeda pendapat dengan Datuk Hamidah berkenaan beberapa isu dalaman tapi jika disebabkan ini Datuk merasakan saya biadap, saya minta maaf.

3. Saya hanya mempertahankan apa yang saya rasa benar dan saya rasa ini merupakan tanggungjawab saya untuk mempertahankan Presiden dan Timbalan Presiden diatas tohmahan yang dilontarkan keatas mereka.

4. Saya mengucapkan selamat maju jaya untuk masa hadapan Datuk dan semoga Datuk tidak lupa akan musuh utama negara iaitu rasuah dan salah guna kuasa yang menjerat rakyat dengan beban kos sara hidup yang tinggi.

Teruskanlah berjuang kerana perjuangan ini belum selesai.

*Syed Saddiq*

Kenyataan ini adalah reaksi kepada video berikut:



Wednesday, September 20, 2017

Masa dah berlalu, Tinggal artis lucah idolakan Madey;

|0 comments

KERANA MENARI BERAHI ARTIS KESAYANGAN PPBM DIKECAM NETIZEN!

Artis jenis kaki kondem kerajaan dan berlagak diva. Akhirnya artis kesayangan PPBM ni penasaran apabila video menari berahinya sehingga nampak payu dara menjadi tular dan diselar oleh netizen. Popular untuk anak muda?

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=594921957298457&id=366833836773938

Itu saja yang sokong Mahathir. Penyokong yang ada bukannya cerdik. Masa dah berlalu dan fitrah tuhan tidak boleh disangkal.

'Dr M's time is over; he should accept political reality and move on'
Perak Umno today described Tun Dr Mahathir Mohamad as a loose cannon who would likely cause problems for anyone associated with him.

By ZAHRATULHAYAT MAT ARIF - September 18, 2017 @ 8:55pm

IPOH: Perak Umno today described Tun Dr Mahathir Mohamad as a loose cannon who would likely cause problems for anyone associated with him.

State Umno liaison committee chairman Datuk Saarani Mohamad said during Dr Mahathir’s time as prime minister, he had flaws, whether “intentional or unintentional”.

“During that time, however, we forgave him. (But now), when he is trying to topple Prime Minister Datuk Seri Najib Razak, all his mistakes when he was prime minister are being revealed one by one.

“The more he talks, the merrier the discussions on his mistake during his time (as prime minister) will be.”

Saarani added that he hoped Dr Mahathir would stop making any speculations or assumptions on the meeting between Najib and United States President Donald Trump.

“Enough is enough. His time (as prime minister) is over. It’s time for him to accept today’s political reality and move on,” he said.

Dr Mahathir, who is Pakatan Harapan chairman, had recently criticised Najib’s meeting with Trump, saying that the public was not happy about it.

Najib, in answering this, had said Dr Mahathir should stop being a hypocrite as the Umno president-turned-opposition politician had paid millions of ringgit to a Hong Kong-based lobbyist to set up a meeting with then-US president George W. Bush, whilst still prime minister.

Recently, the son of the late Tan Sri Megat Junid Megat Ayub had backed up this claim, saying that his father had arranged the payments for the meeting in 2002.

Datuk Megat Fairouz Junaidi had claimed that his father had met several people and paid several lobbyists upon receiving instructions from Dr Mahathir to arrange for the meeting, adding that this was done because the former premier had wanted to boost his image among members of the Bush administration.

https://www.nst.com.my/news/politics/2017/09/281216/dr-ms-time-over-he-should-accept-political-reality-and-move 

Siasat, sita 4 badigol utama; Kompas moral LKS mana?

|0 comments


Anwar pun sekali.

Sementang dia sakit erratic heartbeat, tak boleh lari dari hadapi keadilan dan undang2.




Tapi dah U turn pulak


Mana sakit, banyak minggir?

Sebelum cerita lebih panjang, mana kompas moral Lim Kit Siang?


Where is your moral compass, Kit Siang?

Kit Siang had written books about the BNM Forex scandal, done numerous ceramahs and forums and for years had demanded an RCI for BNM against Mahathir.

And now that the RCI has ended, Kit Siang has issued a statement to attack the RCI and to defend Mahathir - claiming that the RCI committee was too harsh on Mahathir.

Nowhere did Kit Siang write that he welcomes the RCI or hope that the truth will finally be revealed.

All he did was to attack the RCI and makes an incredibly silly allegation that the RCI was ended early to avoid Najib to testify.

Hello,,, during the years of the BNM scandal, Najib was the Minister of Youth and Sports and later the Minister of Defence. He was not finance minister nor was his portfolio having anything to do with BNM.

And plus, one of the chief findings was that the audit report of the BNM forex losses was changed while the cabinet was never told of the true losses.

So, how do you expect Najib to know?

It is very sad to see how unprincipled that Kit Siang has that he now u-turns on decades of allegations.

He should allow those who bought his book on the BNM forex scandal to demand a refund plus interest.

Why should we trust whatever Kit Siang says anymore if decades of allegations can suddenly U-turn into defending the person he deemed responsible?

LSS.

----------------

Ye betul Nor Mohamed Yakcop letak jawatan dari Khazanah.




https://www.themalaysianinsight.com/s/15281/

Walaupun dia letak jawatan untuk sekali lagi ambil tanggungjawab, dia ahli Lembaga Penasihat 1MDB yang main belakang,

Masih bahaya sebab orang-orangnya merata-rata dalam Khazanah dan dalam GLC serta Special Taskforce dan RCI forex.


BNM pun masih cuba nak cover-up. Orang2 lama semua simpan identiti pesalah.

Namun, kesalahan NMY jauh lebih dari itu.


NOT BETTER LATE THAN NEVER ...Just TOO LATE

Akhirnya Tan Sri Nor Mohamed Yakcop letak jawatan.

https://www.themalaysianinsight.com/s/15281/

Pasti ada kata better late than never. At 70 baru nak resign, it is a case of just too late.

Ingat ye, sebaik dia resign, dia di tawarkan jawatan sebagai Director of Research di RHB. Buat apa Rashid Hussein ambil?

Itu pastinya arahan Madey!

Anwar kata dia dah cadang nak pecat tapi kenapa lepas RHB, Abrar, Mun Loong dll yg diusahakan budak Anwar Rahim Ghouse, Wan Hasni bawa dia masuk dan langgar pelbagai salahlaku securities?

Betullah dia terlibat dlm polisi Selective Capital.Control, tapi hakikatnya ia hanya brilliant move selamatkan Madey, family dan proxy.

Usahawan korporat Melayu yg mahu berjasa dan bina Melayu (walaupun ada dianggap kroni) dibunuh satu persatu hingga akhirnya tinggal Syed Mokhtar dan Mokhzani.

Semasa time Pak Lah, dia tak sedar telah diperguna NMY utk terus bunuh Melayu tapi untungkan keling2 Madey.

Najib terpaksa kekalkan kerana he know too much. Dia pun korup. Money dah park di Abu Dhabi kot ...

The worse is when it is too late!

-----


Buka balik kes rasuah dan mereka2 serta ahli keluarga yang ada kaitan dengan NMY!!!!

Sekarang orang menuntut:


Anwar juga kata:


Kini dia ikut lupa ..




Usah temberang tak tahu ...




Usahlah temberang





Dah masa usah lagi diambil  endah kata-kata mereka semua ini.


Mahathir dan PPBM is now a joke













PPBM a bigger joke




Sapa nak percaya  Madey lagi?













Dia dah senial dan balik meroyan macam kanak-kanak.


Tan Sri Ishak Tadin baru 85, Mahathir 92.



fda

Archives