Seminar Kebangsaan Jenayah Sosial Kanak-Kanak

Seminar Kebangsaan Jenayah Sosial Kanak-Kanak

Saturday, December 31, 2016

Krisis Ezam-Zahid Md Arip tentang Felda ... Mahathir terpaksa merepek lagi!!!

|2 comments

Baru tiga bulan, Bersatu sudah Berkecai.

Terpaksa Mahathir terus merepek mengenai BR1M dan Tabung Haji serta Rafizi sedia dimalukan untuk menetup krisis dalaman PPBM.

Mahathir GRIM?
BR1M makes people dependent on government

Friday, December 30, 2016

Din Pagoh akan didedah Anina kerana tak pertahan Pengerusi

|4 comments

Spin Mahathir berkenaan BR1M adalah sesuatu yang memang dia tentang. Apa yang bantu rakyat tapi tak kayakan kroni dia marah. Tetapi timing dia panggil BR1M rasuah untuk alihkan pandang kepada isu dalaman PPBM.

Thursday, December 29, 2016

Main isu BR1M, MRT dan Felda tutup malu PPBM, TDM

|2 comments

Itulah sebenarnya. Rafizi membantu dengan isu MRT dan Felda. https://seademon.me/2016/12/27/belum-puas-berbohong/

Hang baik diam sajalah Rafizi. Mahkamah sudah sahkan kamu penipu 4 kali termasuk dihukum 18 bulan penjara, dan ada 4 lagi kes menunggu. Hal MRT ada lagi di Snapshot 2016 http://snapshot2016.blogspot.com/2016/12/rafizi-alih-pandang-rasuah-splash-guna.html

Sapa nak percaya hang kelentong pasal Felda.

Mahathir cuba tutup kes Anina Salam 4 kali orgamasme

The party has yet to deny or confirm the matter, but Anina’s latest Facebook post seems to indicate that her four-month leadership stint is indeed at an end.

“It does not matter if I am the leader of PPBM women’s chief or that I am simply Anina Saadudin,” she wrote on her Facebook wall yesterday.

Mukhriz sudah confirm:

She claimed that Anina’s dismissal was really due to her pompousness in wanting to decide the line-up of the Pribumi Bersatu leadership in her birthplace of Langkawi.

“She told us that Langkawi was off-limits to others. Not even Mukhriz (Pribumi Bersatu deputy president Datuk Seri Mukhriz Mahathir) was allowed to sentuh (touch) it.


“Then again, it (Langkawi) is her hometown, who knows maybe she really does have such strong support over there,” she said.

That may be so but those who know the political vibes in Langkawi say Anina’s name was almost unheard of there until an incident when she emotionally criticised Prime Minister Datuk Seri Najib Razak over the RM2.6 billion political donation controversy last year.

http://mole.my/varied-reasons-for-removal-of-pribumi-bersatu-wanita-head/
Baik-baik Anina mahu dedahkan sesuatu:
https://yusmanzaharizakaria.blogspot.my/2016/12/anda-perlu-tahu-sekiranya-saya-tekan.html


Dah merebak ke Muhyiddin


Demi menepis tohmahan pembangkang, pemimpin kerajaan memberikan bukti-bukti sepatutnya. Malahan, sekiranya perkara tersebut masih tidak dapat memuaskan hati pakatan harapan yang diketuai DAP maka mereka sanggup melafazkan sumpah laknat bagi membersihkan nama.

Berlainan pula bagi pemimpin kanan pembangkang, mereka memilih untuk berdiam diri ataupun memberi alasan-alasan yang tidak masuk akal sebagai lumrah ahli politik. Persoalannya, logik kah alasan tersebut?

Adakah Logik Skandal Seks Muhyiddin Dan Skandal Seks Anina Dianggap Lumrah Politik


Mahathir pun cuba tutup malu sendiri

Dia ada tawaran untuk menjadi penasihat tapi dimalukan Kak Wan yang kata akan difikirkan jika perlu???.



Mukhriz tetap blur ...





Tuesday, December 27, 2016

BR1M diversion selamatkan Anina "botox"

|4 comments

Macamana Anina tak marah bila dia digugurkan jawatan sebagai ketua srikandi. Dia dah hbs berpuluh ribu untuk botox dan modified muka dia selepas dilantik dua bulan lepas. Lihat perbezaan gambarnya semasa sebelum dilantik dan selepas dilantik. Bagaikan seorang anak dgn seorang makciknya kan tu. Lihat dagunya. Kan lebih panjang tu. Bujur sireh gitu. Lihat pipinya. Kan pipi pauh dilayang tu.  Lihat bahagian matanya.
Tun M pun simpati maka dia mahu selamatkan Anina.
http://theunspinners.blogspot.my/2016/12/tun-marah-din-pagoh-pecatkan-anina.html
Lalu dia buat diversion BR1M:

UP-DATE: Tun marah Din Pagoh pecatkan Anina?

|2 comments
KEMASKINI: 12/27 8:30 AM


Presiden, Timbalan, Naib, Mantan Setiausaha Kerja, dan PPBM takcerdik tangani isu Anina

Baca http://snapshot2016.blogspot.my/2016/12/ahli-pemimpn-ppbm-tak-cerdik-anina.html

Harap nilai sendiri PPBM ni. Macam mana Ibrahim Ali kata ramai nak ke PPBM? Dia kot nak ke sana?

https://www.bnbbc.my/ph-ppbm-bergolak-biar-rakyat-menilai-sendiri/

12/26 6:23 PM



Takkan pasal mesej dah kena singkir? Bodoh ke PPBM?

Tindakan Muhyiddin menukar Anina dari tugas Ketua Serikandi kini dipersoalkan Dato Khairuddin Hasan.




Tunggu orang Tun kerjakan Muhyiddin. Tapi Anina pun bukan pengikut Tun yang dengar cakap pun.

Nanti kita update untuk keluar di Snapshot 2016


Sunday, December 25, 2016

Najib juang keamanan di hari Xmas, KM banduan cari gaduh

|1 comments

Buat rakyat Palestin berugama Kristian menyambut Xmas, Malaysia menggerakkan usaha untuk mereka:
http://anotherbrickinwall.blogspot.my/2016/12/malaysias-parting-christmas-gift-for.html



Syabas Dato Anifah Aman ...


Ketika kita hayati semangat Merry Christmas dalam ucapan Peace and Joy to the World yang sering didengari, lain pula peel Guan Eng.


Asal Xmas, bakal banduan dan perasuah ini buat peel.
http://snapshot2016.blogspot.com/2016/12/asal-xmas-mesti-guan-eng-cari-pasal.htm
Sepatutnya perayaan seperti Xmas masa sesuai untuk satukan masyarakat:


Ini hanya untuk politik tak habis-habis.


Sudahlah ... DAP nak kasi zakat konon? Padahal mereka ini rasis, cauvanis dan zalim!

*Kerajaan Negeri Pulau Pinang adalah sebuah Kerajaan ala-‘Gangster’*

Kenyataan Media
Huan Cheng Guan
Naib Presiden Parti Cinta Malaysia

24 Disember 2016_

1. Kerajaan Pakatan Harapan kini dilihat menjalankan pentadbiran negeri ala-‘Gangster’ iaitu mengambil tindakan penguatkuasaan secara ‘terpilih’ terhadap rakyat negerinya yang mengkritik secara terbukan pentadbiran kerajaan negeri tersebut.

2. Ini jelas dapat dirujuk kepada tindakan pihak berkuasa tempatan (PBT) yang merobohkan tandas sebuah kafe sehari selepas  pemiliknya mengeluarkan kenyataan mengkritik pentadbiran kerajaan negeri tersebut di surat khabar Cina.

3. Tindakan ala-‘gangster’ kerajaan negeri  tidak terhenti setakat itu sahaja, malahan terdapat dua lagi premis miliknya turut digempur  dan salah satu daripadanya telah diperiksa dengan ‘sangat’ teliti dari siang sehingga larut malam semata-mata untuk mencari apa kesalahan yang boleh dikenakan tindakan.

4. Sekiranya  kerajaan negeri ini benar-benar mahu menegakkan undang-undang dan keadilan mengapa tidak dilakukan pemeriksaan terhadap banyak lagi premis lain yang melakukan kesalahan secara terang-terangan?

5. Mengapa mahu menjalankan penguatkuasaan undang-undang secara terpilih dan pilihan tersebut terhadap mereka yang mengkritik pentadbiran kerajaan negeri sahaja?

6. Ini adalah pentadbiran ala-‘Gangster’ yang dilakukan oleh Kerajaan negeri Pulau Pinang terhadap sesiapa sahaja yang berani mengkritik dan satu amaran kepada rakyat negeri Pulau Pinang yang lain supaya jangan mengkritik pentadbiran negeri, jangan mengkritik Ketua Menteri dan jangan mengkritik parti yang mentadbir negeri.

7. Jika Kerajaan Negeri tidak mahu berhenti daripada pentadbiran ala-‘Gangster’ ini, maka saya sarankan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng boleh gunakan motto perkhidmatan berikut bagi menggantikan motto sedia ada:

*“Jangan kritik kami sekiranya anda tidak mahu hidup anda disusahkan oleh kami”**


Saturday, December 24, 2016

Media Soros bebal ekonomi, Spin Mkini busuk hati!

|1 comments


Ini sesuatu pulangan yang baik.

Tapi Malaysiakini masih cuba mahu spin. Takkan meja ekonomi media Soros begitu bebal?


Ketika pakar ekonomi melihat pulangan ASN/ASB sebagai "incredible", Mkini cuba pula beri angle negatif kepada pengumuman pulangan akhir tahun ASN / ASB di SINI


KUALA LUMPUR: An economist is amazed that Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB) is doing well despite a slowing economy.
“The fact it could give returns during the economic downturn is incredible,” Prof Hoo Kee Ping told FMT.
ASNB today announced an income distribution of 6.75 sen per unit and bonus of 0.50 sen per unit for the Amanah Saham Bumiputera (ASB) for the financial year ended Dec 31, 2016.
It also declared an income distribution of 5.00 sen per unit for Amanah Saham Nasional (ASN) for the financial year ended Dec 31.
Hoo said it showed that despite the weakening ringgit, which is RM4.48 to the US dollar, political instability and the 1Malaysia Development Berhad scandal, the share market was still doing well.
It also showed that the ringgit had not crashed.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/12/22/its-incredible-says-economist-of-asnbs-performance/


Tan Sri Wahid Omar masih berasa optimistik untuk 2017:
http://www.thestar.com.my/business/business-news/2016/12/23/pnb-optimistic-about-2017/
Kenyataan penuhnya di Snapshot 2016
http://snapshot2016.blogspot.my/2016/12/wahid-yakin-asn-dan-asb-akan-terus.html

Friday, December 23, 2016

Rafizi "loser" sebagai penyerang

|1 comments

Beberapa kali Rafizi cuba timbulkan isu baru untuk alihkan masaalah pembohongan tentang MRT yang terkantoi.

Malah dia cuba bina isu baru termasuk terhadap Datin Seri Rosmah. Nampaknya tiada dapat perhatian.

Kesalahan-kesalahan dan dakwaan-dakwaan terhadapnya di mahkamah telah merosakkan reputasinya.

Orang sudah tidak percaya pada beliau. Dia sudah dianggap whistleblower hampeh.


Pembohingan tentang LRT Extension terjawab dan dia tak berani komen
http://snapshot2016.blogspot.my/2016/12/rafizi-tdak-komen-ampang-lrt-expension.html
Beliau tidak lagi efektif sebagai “penyerang” dan elok menjadi pemain pertahanan.

Kerajaan Selangor pimpinan Dato Azmin Ali perlukan sokongan dan Latheefa Koya perlu dibantu.


http://theunspinners.blogspot.my/2016/12/air-cukup-hingga-badak-boleh-mandi.html
Mesej Dato Jamal Yunos telah viral dan DAP mula risau.
https://www.roketkini.com/2016/12/21/jangan-seronok-sangat-ketawakan-jamal-bertuala-di-pejabat-mb/
Rakyat sudah sedar kelemahan dan kerakusan pentadbiran kerajaan Selangor yang dipimpin PKR.
https://yusmanzaharizakaria.blogspot.my/2016/12/krisis-air-buka-mata-rakyat-kegagalan.html


CT pun bantu viralkan Jamal dengan penghinaannya. Muka ko dah sebab, CT.

Ko bukan lagi girl next door. Dah jadi kaki sapu suami orang.

Tahu benar Dato K tu penyokong Mahathir. Kejar CT untuk menang betting. CT sama galak nakkan misai kontot hingga suruh cerai bini pertama.

Terima kasih juga pada Azmin yang gagal tadbir dengan baik.
https://yusmanzaharizakaria.blogspot.my/2016/12/pkr-selangor-goyang-dengan-kebangkitan.html


Kenapa MDSB bertindak begitu drastik terhadap protes Dato Jamal di SUK berhubung air.

Jelas PKR mahu takut-takutkan mana-mana pihak yang mengkritik kerajaan negeri.


Azmin boleh bantu nasi Lemak Anak Dara, tapi ganas dan zalim terhadap pengkritiknya seperti Lim Komunis Eng.

Sekarang Rafizi perlu jawab berkenaan harga pembelian SPLASH, tanah Wetland Paya Indah, kekayaan peribadi pegawai khas MB, Hilman Adham, dan kelemahan SELCAT.
http://snapshot2016.blogspot.my/2016/12/air-longkang-bagi-rakyat-tan-sri-wan.html


Thursday, December 22, 2016

Air cukup hingga badak boleh mandi

|2 comments


Itulah budak pompuan main dengan budak pompuan. Jangan nak main macam budak jantan.
http://khairulryezal.blogspot.my/2016/12/ratu-badak-hendak-malukan-pengerusi.html


Ketika lokos dalam air longkang, masa ni Ratu Badak dan "suami" nak beromen

Diberitakan:

SHAH ALAM - "Kedatangan dia 'Ratu Naga' Syarul Ema Rena Abu Samah, ke rumah saya dengan hanya membawa sebotol air, adalah satu penghinaan."

Demikian reaksi Pengerusi Gabungan NGO Melayu Malaysia, Datuk Seri Jamal Md Yunos berhubung insiden kekecohan yang berlaku di hadapan rumahnya di Ampang, pagi ini.

Terdahulu, satu kekecohan berlaku apabila kedatangan Syarul Ema Rena yang popular dengan jolokan Ratu Naga ke rumah Jamal dengan membawa sebotol air bertujuan untuk memandikannya.

Dakwa Jamal, jiran-jirannya yang melihat situasi itu kemudiannya bertindak 'memandikan' Ratu Naga dengan air longkang dan najis.

"Sudah lima hari air tiada di rumah saya, jadi apa yang mereka bawa dengan sebotol air hanya nak mengejek-ejek saya, saya tahu apa yang mereka lakukan ini kerana tindak balas tentang mesej saya berikan semalam.

"Saya minta dia balik tapi tak mahu balik sebab itulah dia dimandikan dengan air longkang dan air najis baru dia balik. Dia nak sangat merasa air longkang dan air kumbahan jadi dia kena hadaplah benda ini, kerana perbuatan beliau untuk mengejek membawa padah," katanya kepada Sinar Online hari ini.

Dalam pada itu, Jamal berkata, sepatutnya isu air ini tidak boleh dipolitikkan dan dipermainkan kerana ini perkara serius.

"Mereka sepatutnya berbincang dengan pemimpin mereka untuk menyelesaikan isu air ini, bukan hendak main politik," katanya lagi sambil menambah beliau bukan hendak membuat gimik politik berkenaan isu air ini.

"Ini masalah rakyat Selangor, sudah lima hari air di rumah saya tiada ini bukan main-main, kamu semua boleh datang sendiri ke rumah saya tengok," katanya.

Ratu Badal orang Alor Gajah, Melaka. Usah lebih-lebih nak menyibuk.

Dah 4 hari ...


PKR janganlah perlecehkan kesusahan rakyat. Mereka marah ...

Azmin pula main kasar nampaknya:






Ketika masa ini baru Azmin nak kuatkuasakan.
http://khairulryezal.blogspot.my/2016/12/menteri-besar-ds-azminali-balas-dendam.html
Nampak sangat guna kekerasan untuk menakut-nakutkan protes dan salahguna kuasa untuk balas dendam.

Kita tahu Azmin sedang tuang longkang ke mulut rakyat dan ratusan juta sedang disapu. Apa dia akan guna untuk tutup mulut rakyat. Gangster?

Ada cerita panas di Snapshot 2016 nanti ...



http://snapshot2016.blogspot.my/2016/12/air-longkang-bagi-rakyat-tan-sri-wan.html

fda

Archives